44 Jaar Scandinavische Vereniging Twente

Aan de (ex)leden van de SVTwente:
Heeft U meer bijzondere artikelen of wetenswaardigheden van vroeger?
Mail de webmaster: webmaster@svtwente.nl

Nog steeds een bloeiende vereniging.

Onderstaande foto is gemaakt even voor de oprichting van de Scandinavische Vereniging Twente tijdens de Lucia viering. In 1978 was het dan een feit.

Lucia 1977
Klik voor het fotoalbum van 1977 en de liedjes, die op deze eerste Lucia viering gezongen werden.

De volgende foto van enkele dames in traditionele kleding is ook tijdens een Lucia viering gemaakt, n.l. in 2012.

klederdracht

Een lezing met "onderscheiding"

Vanaf de oprichting van de vereniging krijgen de sprekers, die een avond verzorgen, een onderscheiding in de vorm van een knäckebröd medaille. Zo ook toen Barbro in 1998 in het dorpshuis van Zenderen een lezing gaf.

barbro barbro

barbro

Je zou bijna vergeten, dat vroeger voor een lezing kaarten en een flip-over gebruikt werden. Nu worden bij elke lezing een computer met beamer en projectiescherm gehanteerd.

Een goed voorbereide lezing over Peer Gynt (datum onbekend), door Toos en Ger Brouwer

Nog steeds interessant om te lezen. Klik op afbeelding.

lezing
Klik voor het complete programma

Zo ging het vroeger

Onderstaande flyer uit 1984 zou zo weer opnieuw gebruikt kunnen worden na aanpassing van de namen van voorzitter en secretaris, maar dan als bericht via het World Wide Webs als e-mail, nieuwsbrief of als mededeling op onze website.

affiche

Lucia viering in de krant

1979

Ook de Lucia viering kent een lange traditie, getuige het onderstaand krantenknipsel.

krantenknipsel

Nog meer Lucia krantenknipsels in onze fotoalbums.